Чи зобов язані в міській раді, зокрема державні реєстратори, зберігати рекомендовані листи, які вони відсилали на адресу юридичної особи, якщо лист був поверннний поштою назад?
УВАГА! Адміністрація сайту надсилає відповіді на описані проблемні ситуації (запити) лише на електронну пошту, вказану при подачі заявки. Консультації безпосередньо на сторінках сайту здебільшого не проводяться. Залишати коментарі може лише адміністратор сайту, зареєстровані користувачі мають змогу редагувати свою заявку.
Відповідно до ч. 14 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за зазначеною адресою, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням. Згідно ч. 3 ст. 11 цього ж Закону, у реєстраційній справі зберігаються копії повідомлень, зокрема про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів. (оскільки детальніше закон не розшифровує цей пункт, то робимо висновок, що зберігатись повинні всі повідомлення). Щодо зберігання конверту повідомлення. Відділ реєстрації є структурним підрозділом РДА. Отже, у своїй діяльності державний реєстратор повинен керуватися Примірною інструкцією з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.97 р. №1153. п. 3.1.2 цієї інструкції містить норму, згідно якої конверти зберігаються канцелярією і додаються до документів у разі, коли лише за конвертом можна встановити адресу відправника, час відправлення та одержання документа або коли у конверті відсутні окремі документи чи встановлено невідповідність номерів документів номерам на конверті.
По-перше, державна реєстрація здійснюється не радами, а місцевими адміністраціями. Щодо зберігання листів - на нормативно-правовому рівні такого обов`язку не встановлено. Можливо, подібна норма є у внутрішніх інструкціях служби реєстрації - але такі інструкції встановлюються лише для службового користування. Взагалі, збереження листа залежить від документу, що там міститься. Так, свідоцтво про державну реєстрацію, яке мало бути надіслане поштою, реєстратор у смітник звичайно не викине. До того ж, щоб довести, що реєстраційна служба надсилала лист, реєстратор має пред`явити повідомлення від рекомендованого листа, із зазначенням факту отримання його адресатом. У разі, якщо лист був повернутий поштою, на такому повідомленні зазначається причина. А отже, факт надсилання не відбувся і документ було повернено державному реєстратору - відповідно, маєте повне право вимагати такий документ назад.
"По-перше, державна реєстрація здійснюється не радами, а місцевими адміністраціями"
Невелика поправка. Державну реєстрацію також проводять Виконавчі комітети міських рад (у містах обласного значення). Наприклад Відділ держаної реєстрації створений при Виконавчому комітеті Трускавецької міської ради Львівської області (сам туди документи подавав).
При необхідності зареєструйтесь або зайдіть на сайт: [ Реєстрація | Вхід ]